fredag 11 mars 2011

Hi hi hi sol fniss

Innan jag skrattade loss på skrattklubben i onsdags så hade jag under dagen redan skrattat två pass med personal på ett åldersboende. Ni som skrattar regelbundet på skrattklubben vet ju att efter ett pass är man ju skönt relaxed och ytterligare ett pass med ett gäng skrattsugna blev ”grädden på moset” för mig. Jag var helt avkopplad från tankar och befann mig i nuet.

Att koppla bort alla tankar en stund får hjärnan att ta semester en stund. En välbehövlig sådan då hjärnan ofta går på högvarv.

”Ett gott skratt och god sömn är den bästa medicinen”

Irländskt ordspråk

Jovisst är det så…..ett skratt eller leende kan verkligen vända en motig dag till en ok dag.

Läkarna borde kunna skriva recept på skratt….15-20 minuter om dagen utan biverkningar men väldigt smittsamt J

Världsskrattardagen börjar närma sig ,söndagen den 1 Maj skrattar hela världen tillsammans. Håll ögonen öppna här på bloggen så kommer vi med mer information om detta.

Soliga Hälsningar

Zannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar